Животът може да е възникнал с помощта на електричество

Изследователи смятат, че локализирани електрични полета на повърхността на минералите са изиграли своята роля в зараждането на живота на Земята.

Квантовомеханично моделиране на знаменития експеримент на Милър–Юри, в който прости молекули се подлагат на въздействието на електрически разряд за получаване на аминокиселини, за да се имитират възможните условия на ранния период от развитието на Земята, позволяват да се предположи, че формамид (амид на мравчената киселина) може да играе ключова роля в химичната еволюция.

Марко Саита от университета „Пиер и Мария Кюри“ в Париж (Франция) и Франц Сая от Института за химични и физични процеси в Месина (Италия) смятат, че въздействието на електричеството върху минералите играе доста по-важна роля в пребиотичната химия, отколкото се смяташе досега.

Учените използвали квантовомеханични изчисления, които могат да моделират поведението на атомите и електроните в силно електрично поле, за да наблюдават веригата събития в хода на реакциите. Моделирането показало наличието на мравчена киселина и формамид още в междинните реакции, което никога не било отбелязвано преди.

Саита и Сая смятат, че потенциално важен аспект на електричеството в качеството на източник на енергия се явява неговата насоченост – в резултат на което то може да изравнява атомните и молекулярните видове в електричното поле и допринесат за химичните реакции по такъв начин, че това се отличава от другите източници на енергия.

Очевидно в локализираните електрични  полета на повърхността на минералите напълно биха могли да се родят „живи“ молекули.