Учени се спуснаха в един от най-опасните действащи вулкани

Двама смели изследователи – Джордж Курунис и Сам Косман – се спуснаха на 400 метра в кратера на действащия вулкан Амбрим във Вануату и заснеха видео на ръба на езерото лава.

Косман нарича вулкана Амбрим един от най-опасните и труднодостъпни на Земята. Изследователите стигнали до вулкана с вертолет, а след това започнали спускане по кратера.

Смелите учени се спуснали на 400 метра дълбочина, съобщава Stormnews. Те се сблъскали с изригване на лава, токсичен серен диоксид и силен киселинен дъжд.

Джордж посочва, че вулканът Амбрим е един от петте на Земята, в кратера на които има постоянно езеро лава. След експедицията, за която мечтал много години, той изследвал още четири вулкана.

В коментарите към видеото зрителите изразяват своя възторг, призовават учените да бъдат внимателни и се интересуват дали смелчаците не са срещнали по време на спускането в кратера двама хобити с пръстена.

Еврика!