Скубането – най-ефективното средство срещу оплешивяване

Експерименти на мишки сочат, че скубането на космите стимулира техния растеж. Пострадалите фоликули изпращат аварийни сигнали на своите съседи и предизвикват мощен имунен отговор, пише Lenta.ru, като цитира The Guardian и сп. Cell.

Американски учени са изяснили, че пострадалите космени луковици изпращат сигнал за бедствие, отделяйки специални белтъци, които стимулират появата в областта на раната на имунни клетки. Последните съобщават на съседните фоликули, че е дошло време да активират растежа на косата.

Върху силата на аварийните сигнали най-много влияе конфигурацията на изтръгваните косми, изяснили учените. Те изтръгнали 200 фоликула, един след друг, от гърба на лабораторни мишки в различни варианти на разположение. При ниска концентрация на раните не настъпвало възстановяване на косата. Но при изтръгването на фоликули от кръгли участъци (с диаметър 3-5 мм) израствали от 450 до 1300 косъма и процесът излизал извън рамките на първоначалната зона.

Бактериално чувство за кворум при космените луковици.