Роскосмос и НАСА се разбраха за нова космическа станция

© NASA

Русия и САЩ възнамеряват съвместно да създадат нова космическа станция след 2024 г. с участието на страни партньори. Това разказа на Байконур ръководителят на Федeралната космическа агенция Игор Комаров, цитиран от РИА Новости.

„Роскосмос заедно с НАСА възнамеряват да работят по програма за строителство на бъдеща орбитална станция. Ще определяме нейния облик. Това ще бъде открит проект и в нещо ще участват  не само сегашните участници, този проект ще бъде отворен за други страни, желаещи да се присъединят“, обяснява Комаров.

До 2024 година на орбита ще продължи експлоатацията на Международната космическа станция. Съответната договореност е била постигната между Роскосмос и Американската аерокосмическа агенция. „Съвместно с ръководителя на НАСА Чарлз Болдън взехме решение за продължаване на експлоатацията на МКС до 2024 година. Освен това не изключваме, че за известно време полетът към станцията може да бъде продължен допълнително“, отбелязва Комаров.

Русия и САЩ се разбрали още да работят  по единен технически стандарт в областта на скачването на пилотираните кораби от ново поколение. „Роскосмос и НАСА се разбраха, че ще се подкрепяме взаимно в областта на разработката и унификацията на системите, които ще осигуряват работата на нашите съвместни пилотирани програми. Очакваме, че нашите компании ще работят по един стандарт, преди всичко това се отнася за системите за скачване, както и в други направления“, отбелязва ръководителят на Роскосмос.

Експлоатацията на МКС започва през 1998 година. В проекта участват 15 държави.