Поемете на пътешествие с „Вояджър”

© NASA

На страницата на мисията „Вояджър” се появи интерактивен датчик, който сочи напуснал ли е апаратът пределите на Слънчевата система, или все още се намира в хелиосферата. Преди известно време редица учени грешно предположиха, че „Вояджър 1” вече е излязъл от границите на този „мехур”, образуван от слънчевия вятър и магнитното поле.

Интерактивният датчик показва нивото на заредени частици, предимно протони, които идват отвън пределите на хелиосферата, както и нивото на заредени частици, основно пак протони, възникващи вътре в нея. В този случай, ако първият показател рязко нараства, а вторият се понижава и това съотношение остава стабилно, това е сигнал, че „Вояджър” се приближава към границата на междузвездното пространство.

Данните се обновяват на всеки шест часа. Космическото излъчване се фиксира от датчиците на борда на „Вояджър 1” и неговия близнак „Вояджър”.

„Вояджър 1” се намира на разстояние над 18 милиарда километра от Земята. Очаква се апаратът да функционира до 2025 г.