Някога, в далечното бъдеще и края на Вселената

Видео, което демонстрира съдбата на Земята и края на Вселената, се появи в интернет. То е дело на PBS Digital Studios и ни пренася трилиони години напред, в епохата, когато на нашата планета животът ще бъде измрял.

Джо Хансън – авторът на видеото със заглавието „Далечното бъдеще на Вселената“ – твърди, че след 100 000 години положението на Земята в Млечния път ще се измени до такава степен, че съзвездията на нощното небе ще изглеждат съвсем различно. В следващите 500 000 години на Земята може да падне огромен астероид, в резултат на което климатът ще се промени напълно.

След 600 милиона години, както смята Хансън, поради прекомерната концентрация на въглероден диоксид в земната кора ще стане невъзможна фотосинтезата на планетата. След милиард години целият живот на Земята ще изчезне, тъй като Слънцето ще пресуши океаните и ще изгори всичката растителност.

След четири милиарда години Млечният път ще се слее с Андромеда, но поради огромното разстояние между звездите това едва ли ще се превърне в катастрофа – както смята Хансън, в резултат ще се сблъскат само шест от трилионите звезди, разположени в двете галактики.

Още след 3,9 милиарда години ядреното гориво на Слънцето ще свърши, след което то ще се разшири в червен гигант и ще погълне Меркурий и Венера. След 9,5 милиарда години нашата звезда ще се превърне в бяло джудже.

Мащабни изменения в самата Вселена ще започнат след 150 милиарда години. Поради разширението на Вселената всички галактики ще се отдалечат на огромно разстояние от Млечния път – такова, че ще престанат да бъдат видими от Земята, ако тя все още съществува по това време. След 850 милиарда години ще престанат да се формират нови звезди, а след 110 трилиона години ще угаснат последните от тях.

След квадрилион години, каквото остане от Земята, ще бъде погълнато от черното джудже, в което ще се превърне Слънцето. След това цялата материя ще стане толкова разредена, че всъщност във Вселената нищо няма да остане и Космосът ще бъде абсолютно празен, казва Хансън.

Коментари

• Аз смятам, че след милион години хората ще са измисли начин да се движат с 100 милиарда светл. год. в
    секунда ( ако не са измрели като динозаврите)а, ако са живи след поне 100 млн. год. технологията ще бъде толкова напреднала, че дори да могат да патуват в времето, е така мисля.

KOLAPSA 20 юни 2014 13:24 Отговор
  • Според друга теория в края на живота на Вселената ще настъпи „Голям колапс“, в резултат на което тя ще се свие в една точка, което на свой ред ще доведе до поредния Голям взрив и всичко ще започне отначало. Ще се появи нова Вселена.

Е след толкова време, ако нашата цивилизация хората са още живи, ако е са измислили начин за пътуване към други вселени те па на. Или по вероятно да пътуват назад в времето за да си набавят още време. Няма и да разберем освен, ако не измислят в близките 10-20 години как да удължат живота ни с до няколко стотин години за начало, но дори да има вече измислено нещо такова докато няма възможност да ходи който поиска на друга колонизирана от нас планета няма и да го приложат това нещо.

LOVECAT 17 май 2014 13:20 Отговор