Липсата на физическа активност е по-вредна от затлъстяването

Учените от Кеймбриджкия университет наблюдавали в продължение на 12 години здравето на повече от 300 000 европейци, като отчитали тяхното тегло, интензивността на физически занимания и нивото на смъртност.

Резултатите от изследването са публикувани в American Journal of Clinical Nutrition.

Както изяснили учените, липсата на физическа активност е причина за 676 000 случая на смърт годишно, докато от затлъстяване в Европа умират само 337 000 души. Получава се, че ниската физическа активност е двойно по-вредна от затлъстяването.

Разбира се, както подчертават учените, затлъстяването също е много вредно и с него трябва да се борим, но както сред слабите участници в изследването, така и сред тези с наднормено тегло най-добре се чувствали и най-дълго живеели основно тези, които по-активно се занимавали с физкултура.

Липсата на физически упражнения може да доведе не само до затлъстяване, но и до сърдечни заболявания, дори рак. При това, както уточняват изследователите, не става въпрос за геройски занимания със спорт.

За поддържане на добро здраве, от тяхна гледна точка, са напълно достатъчни двадесет минути бързо ходене на ден. Учените допълват, че колкото повече хората ходят пеш или карат велосипед, толкова повече ще отдалечават смъртта.