Експерти се усъмниха в невъзможния двигател на НАСА

© EmDrive

Преди по-малко от седмица инженерите на НАСА съобщиха, че са построили двигател, който създава тяга без използване на ракетно гориво.

Мнозина учени се съмняват в подобно откритие, а сред тях са астрономът Фил Плейт, математикът и физик от Калифорнийския университет Джон Бъз и редица други независими експерти.

Според скептиците преди всичко разработката, за която обявиха от НАСА, противоречи на прост закон на физиката: всички сили вътре в устройството трябва да бъдат балансирани, докато се генерира тяга. Законът за съхранение на импулса твърди, че това е невъзможно.

Единственият начин да се накара такъв двигател да работи е взаимодействието с някакви „виртуални частици“, което би могло да стане интересна идея, но инженерите на НАСА не обсъждат физиката на процеса в своята публикация.

Впрочем апаратът все още не е демонстриран и съществува очевидно само на хартия. Обявеният ефект е изключително малък и както показва историята, много малки показания принципно сочат за едни или други грешки в измерванията.

Освен това двигателят дори не е бил тестван във вакуум! Това е изключително важно, тъй като топлият въздух може да окаже съществено влияние върху измерването на тягата.

Разбира се, космически кораб, който да се движи с квантови частици и да не се нуждае от гориво за генериране на тяга, би станал изключително постижение, но уви, за такъв се налага да се измислят нови закони на физиката или поне да се преобърне законът за съхранение на импулса, отбелязва Фил Плейт.